آموزش برنامه نویسی اندروید در اصفهان

مدت زمان

40 ساعت

سطح

همه سنین

نحوه برگزاری

حضوری/آنلاین/خصوصی

مدرک بین المللی

دارد

قیمت دوره

3/600/000 تومان

پیشنیاز

دارد

شروع دوره

بهمن ماه

پرداخت

نقد ، اقساطی

دپارتمان

کامپیوتر

کامپیوتر

استاد

مهندس عجمین

آموزش برنامه نویسی اندروید در اصفهان

دوره حضوری و آنلاین اندروید در اصفهان

+

پشتیبانی ۳ ماهه رایگان و آزمون آنلاین دوره ای

دوره خصوصی Android در اصفهان

+

پشتیبانی ۶ ماهه رایگان و آزمون آنلاین دوره ای

فهرست آموزش برنامه نویسی اندروید در اصفهان

برای تدریس Android ویژه بازار کار، باید دانشجویان را از اصول اولیه برنامه‌نویسی اندروید تا توسعه پیشرفته اپلیکیشن‌های کاربردی آماده کرد. این برنامه آموزشی باید شامل مباحث اساسی مثل زبان‌های برنامه‌نویسی (Java/Kotlin)، معماری اپلیکیشن‌ها، رابط کاربری، مدیریت داده، امنیت و دیباگینگ باشد. همچنین باید بر پروژه‌های عملی تأکید شود تا دانشجویان بتوانند مهارت‌های خود را در بازار کار نشان دهند.

بخش اول: مبانی و شروع کار با اندروید

  1. مقدمه‌ای بر Android و نصب محیط توسعه
    • معرفی سیستم‌عامل اندروید و معماری آن
    • نصب و پیکربندی Android Studio
    • معرفی ابزارهای توسعه (ADB، Emulator)
    • آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی برای اندروید: Java و Kotlin
    • ایجاد اولین پروژه اندروید و آشنایی با ساختار پروژه
  2. مبانی زبان‌های برنامه‌نویسی Android
    • مرور زبان Java (یا Kotlin) برای اندروید:
      • تعریف متغیرها و انواع داده‌ها
      • دستورات شرطی و حلقه‌ها
      • توابع و کلاس‌ها
      • اصول برنامه‌نویسی شیءگرا
    • مقایسه Java و Kotlin و معرفی کدهای قابل استفاده مشترک

بخش دوم: رابط کاربری (UI) و طراحی تجربه کاربری (UX)

  1. مبانی طراحی رابط کاربری (UI) در Android
    • معرفی XML و نحوه طراحی UI با آن
    • معرفی و کار با انواع Layoutها: LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout
    • استفاده از Viewها: TextView, Button, ImageView, RecyclerView
    • مدیریت رویدادهای کاربر: onClickListener
  2. طراحی رسپانسیو و بهینه برای دستگاه‌های مختلف
    • مفهوم Density-independent pixels (dp) و اسکرین‌های مختلف
    • مدیریت سایز و رزولوشن‌های مختلف صفحه نمایش
    • معرفی و استفاده از ConstraintLayout برای طراحی‌های واکنش‌گرا
  3. کار با Fragments و Navigation
    • مفهوم Fragment و نحوه استفاده از آن
    • پیاده‌سازی رابط‌های چندصفحه‌ای با استفاده از Fragments
    • استفاده از Navigation Component برای مدیریت مسیریابی بین صفحات
    • افزودن Bottom Navigation و Drawer Navigation

بخش سوم: تعاملات کاربر و مدیریت وضعیت

  1. فعالیت‌ها (Activities) و چرخه حیات (Lifecycle)
    • معرفی Activity و چرخه حیات آن (onCreate, onStart, onResume و غیره)
    • مدیریت تغییرات وضعیت اپلیکیشن (مانند چرخش صفحه)
    • انتقال داده بین Activityها با استفاده از Intents
    • مدیریت Back Stack و کنترل جریان کاربر در اپلیکیشن
  2. کار با Intents و انتقال داده‌ها
    • Intents صریح و ضمنی (Explicit و Implicit Intents)
    • اشتراک‌گذاری داده‌ها بین اپلیکیشن‌ها با Intents
    • استفاده از Intent برای باز کردن دوربین، مرورگر و دیگر اپلیکیشن‌ها
    • ارسال داده بین Activity‌ها با Bundle
  3. مدیریت Permissions و تعامل با سخت‌افزار
    • مدیریت دسترسی‌ها در اندروید (Camera, Location, Storage)
    • پیاده‌سازی درخواست مجوز (Permissions) در زمان اجرا (Runtime Permissions)
    • تعامل با سخت‌افزار دستگاه (دوربین، GPS، سنسورها)

بخش چهارم: کار با داده‌ها و مدیریت اطلاعات

  1. ذخیره‌سازی داده‌ها در اندروید
    • استفاده از Shared Preferences برای ذخیره داده‌های کوچک
    • کار با فایل‌ها و حافظه داخلی و خارجی (Internal/External Storage)
    • پیاده‌سازی فایل خوانی و نوشتن در اندروید
  2. کار با پایگاه داده SQLite و Room
    • معرفی SQLite و نحوه استفاده از آن در اندروید
    • ایجاد و مدیریت پایگاه داده با استفاده از SQLiteOpenHelper
    • معرفی کتابخانه Room برای تعامل ساده‌تر با پایگاه داده
    • انجام عملیات CRUD (Create, Read, Update, Delete) در پایگاه داده
  3. کار با Web API‌ها و Retrofit
    • معرفی Web API‌ها و پروتکل HTTP
    • ارسال درخواست‌های HTTP با استفاده از Retrofit
    • پارس کردن داده‌های JSON با Gson
    • مدیریت درخواست‌های Asynchronous با استفاده از Coroutines (یا AsyncTask)

بخش پنجم: معماری اپلیکیشن‌ها

  1. معماری MVC و MVVM
    • معرفی الگوهای معماری: MVC, MVVM
    • پیاده‌سازی MVVM با استفاده از ViewModel و LiveData
    • مدیریت وضعیت اپلیکیشن با ViewModel
    • استفاده از LiveData برای بروزرسانی UI به صورت همزمان با داده‌ها
  2. Dependency Injection با Dagger/Hilt
    • معرفی Dependency Injection و مزایای آن
    • پیاده‌سازی Dependency Injection با Hilt/Dagger
    • مدیریت وابستگی‌ها و کار با Context
  3. مدیریت وضعیت و State Handling
    • استفاده از ViewModel برای مدیریت وضعیت
    • پیاده‌سازی مدیریت وضعیت اپلیکیشن با Jetpack’s DataStore

بخش ششم: بهینه‌سازی و انتشار اپلیکیشن

  1. بهینه‌سازی اپلیکیشن برای کارایی و عملکرد
    • مدیریت حافظه و جلوگیری از Memory Leaks
    • بهینه‌سازی UI برای عملکرد بهتر (بهینه‌سازی RecyclerView)
    • بررسی عملکرد و کارایی با استفاده از Profiler
  2. مدیریت نسخه‌ها و انتشار اپلیکیشن
    • ساخت و امضای فایل APK برای انتشار
    • آماده‌سازی اپلیکیشن برای انتشار در Google Play
    • مدیریت نسخه‌های مختلف (Build Variants و Flavors)
    • امنیت اپلیکیشن و استفاده از Proguard برای Obfuscation
  3. دیباگینگ و خطایابی
    • استفاده از Logcat برای مشاهده لاگ‌ها و دیباگینگ
    • استفاده از Breakpoints و Debugger برای دیباگ کد
    • مدیریت خطاهای رایج و بهینه‌سازی اپلیکیشن

بخش هفتم: کتابخانه‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته

  1. کار با Jetpack Components
    • معرفی Android Jetpack و کامپوننت‌های آن
    • استفاده از Paging برای بارگذاری تدریجی داده‌ها
    • پیاده‌سازی Navigation پیشرفته با Navigation Component
  2. انیمیشن‌ها و تعاملات پیشرفته با UI
    • پیاده‌سازی انیمیشن‌های پیچیده با MotionLayout
    • استفاده از Transitionها برای تغییرات صفحات
    • انیمیشن‌های Viewها با استفاده از Animation و Animator
  3. کار با Firebase
    • معرفی Firebase و کاربردهای آن
    • استفاده از Firebase Authentication برای مدیریت کاربران
    • ذخیره و همگام‌سازی داده‌ها با Firebase Realtime Database
    • استفاده از Firebase Cloud Messaging (FCM) برای ارسال اعلان‌ها

بخش هشتم: پروژه‌های عملی و آماده‌سازی برای بازار کار

  1. پروژه‌های عملی و دنیای واقعی
    • ساخت اپلیکیشن To-Do List با استفاده از Room, MVVM, LiveData
    • ساخت اپلیکیشن فروشگاهی آنلاین با استفاده از Retrofit و RecyclerView
    • پیاده‌سازی اپلیکیشن چت ساده با استفاده از Firebase
  2. پروژه نهایی: طراحی و توسعه یک اپلیکیشن کامل
    • انتخاب و توسعه یک اپلیکیشن کامل (مانند اپلیکیشن مدیریت کارها، اپلیکیشن خبری، یا اپلیکیشن فروشگاهی)
    • طراحی UI/UX، مدیریت داده‌ها و پیاده‌سازی APIها
    • تست، دیباگ و بهینه‌سازی اپلیکیشن
  3. آمادگی برای مصاحبه‌های شغلی و ورود به بازار کار
    • مرور سوالات متداول مصاحبه‌های اندروید (مفاهیم Lifecycle، مدیریت حافظه، Threads)
    • شرکت در چالش‌های برنامه‌نویسی و حل مسائل واقعی
    • ایجاد پرتفولیو و ارائه پروژه‌های عملی برای جذب کارفرمایان

این سرفصل‌ها شامل تمامی مباحث مورد نیاز برای یادگیری اندروید از سطح مقدماتی تا پیشرفته هستند. تمرکز اصلی بر مهارت‌های عملی، تکنولوژی‌های پیشرفته و پروژه‌های واقعی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا به‌خوبی برای ورود به بازار کار آماده شوند.

 

آموزشگاه چارسوق اصفهان چه دوره های دیگری در حوزه کامپیوتر دارد؟

معرفی کامل آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
دپارتمان معماری

کارگاه تولید محتوای الکترونیکی با هوش مصنوعی

✅تولیدکتاب و مقاله با استفاده از هوش مصنوعی
✅ساخت تصویر و پوستر با استفاده از هوش مصنوعی
✅ساخت پاورپوینت و ورد با استفاده از هوش مصنوعی
✅تولید کلیپ و پادکست با استفاده از هوش مصنوعی
✅کار با اینترنت با استفاده از ابزار حرفه ای
✅ساخت اپلیکیشن اندروید با استفاده از هوش مصنوعی
✅ساخت انیمیشن دو بعدی با استفاده از هوش مصنوعی و نرم افزار

مدت ورکشاپ:۸ ساعت

تاریخ برگزاری:اواخر شهریور

قیمت:۳/۶۰۰/۰۰۰

۲/۰۰۰/۰۰۰

دوره هوش مصنوعی اصفهان